נפגשים הכרויות בחינם
 • חדש ! לוח מודעות לשותפים לטיולים בארץ ובחו"ל לפרטים לחצו כאן • הוצאנו גרסאות חדשות של האפליקציה לאנדרואיד 1.3 וגרסה 4.0.9 לאייפון
חלומות פז !
23 יונ | 05:52
אורח [ התחבר/י ]
166 מחוברים
1 בחדר השיחה 
109 גברים, 57 נשים
לכתיבת סיפור חדש
ראשי
שתף ב- FB
+1 Google
קוביית מידע
זכויות יוצרים
  • כל תוכן שיועלה על ידי הגולשים לאתר ההכרויות נפגשים הינו באחריות הגולש שהעלה אותו. למען הסר ספק, יש לכבד את כל הדינים החלים על זכויות יוצרים, לרבות ובפרט (אך לא רק) חוק זכויות היוצרים 1911 ולא לעשות שימוש בחומרים של יוצרים אחרים מבלי הסכמתם המפורשת.
  • מצאתם סיפור שאיננו מקורי, הוא מועתק, משוכפל ו/או שחלים עליו זכויות יוצרים ? אנא צרו איתנו קשר ונטפל בכך באופן מיידי !
ltal ehre איתי אהרה
ירח: סיפור אהבה הודי" (או "חידת האהבה" בשמו החדש). בספר זה מסופר על המלך סוּרִיַאקַנְטָה שהיה חכם, חזק ויפה תואר אבל שונא נשים. הסלידה מנשים נמשכה, עד שיום אחד נתקל בציור של אישה יפהפייה והתאהב בתמונת דיוקנה. אותה אישה הייתה אַנַנְגַרָאגָה מעם הנַאגה, שהוא עם של נחשים קסומים המופיעים לעתים כדמויי אדם
אותה אישה-נחש הייתה בעלת יופי מרהיב וחוכמה על-אנושית. כדי לקבוע מי יזכה בה לאישה, היא העמידה את המחזרים שלה בניסיון: במשך 21 ימים אירחה אותם לתפארת, ובכל יום היה עליהם לשאול אותה חידה – ורק אם היא לא תצליח לענות על אחת החידות, המחזר יזכה בה. אך מעולם לא הצליח אדם לשאול אותה שאלה שנותרה ללא מענה, וכך היא נשארה ללא בן-זוג. המלך סוריאקנטה מגיע לארמונה יחד עם רוּסַאקוֹש, בן לווייתו הפיקח, המשמש לו כפֶה משום שהמלך עצמו משותק מיופייה. רוסאקוש מספר לנסיכה בכל לילה סיפור, כשבכל סיפור מסתתרת חידה. סיפורי חידות אלה מהווים את עיקרו של הספר ומובילים לסופו 

גיבור הסיפור, סוריאקנטה, המדיר עצמו לגמרי מנשים, הזכיר לי את האל ההודי הגדול שיווה, היושב מבודד על ההימלאיה, מנותק מהעולם ומהתשוקה לנשים. אבל התשוקה חייבת להתעורר בשיווה, כדי שבעקבותיה יוליד בן שיוכל להרוג שד נורא בשם טרקה. כדי לעורר את התשוקה בשיווה מגיע אליו אל התשוקה – קאמה. אבל כאשר קאמה מגיע לשיווה, הוא מגלה ששיווה חסין מפני התשוקה בשל המדיטציה העמוקה בה הוא שרוי
רק כאשר בת זוגו של שיווה, פַּרוואטִי, מופיעה לפניו, מצליח קאמה לחדור את "שריון המדיטציה" של האל ולעורר בו תשוקה עזה אליה. כלומר, רק כאשר שיווה מוכן לתת מקום לתשוקתו לפרוואטי, שכבר קיימת אצלו, יכול קאמה לעורר תשוקה זו. אך שיווה מתאושש מהר, מזהה את קאמה, שורף אותו בהבזק אש היוצא מעינו השלישית - ובכך שורף למעשה את התשוקה שקאמה מייצג. אלא שהתשוקה לא נעלמת: שיווה מקים אותה לתחייה, מתאחד עם פרוואטי ומוליד את הילד שיציל את העולם
משימתו של קאמה לפתות את שיווה לחשוק בפרוואטי היא ניסיון להצביע על התשוקה כמובילה לחיים בעולם. התשוקה והולדת הילד יוצרים חיים ומצילים את העולם. פרוואטי מסמלת את העולם, את המשפחה ואת המיניות והילודה, וזאת בניגוד לפרישות הקיצונית של שיווה. הגילוי של התשוקה בשיווה גורם לו להבין כי הוא אינו סגפן מסוגר בלבד, אלא הוא צריך להתחבר לפרוואטי כדי לקיים את העולם. כך התשוקה מתוארת כאן כמחברת בין הפרוש לבין העולם

הכוח החזק הזה של התשוקה מופיע גם בתפיסות הודיות שנהוג לכנות בשם טנטרה. תפיסות אלה אינן מתכחשות למיניות, אלא מנצלות את האנרגיה המינית כדי להגיע למצבים תודעתיים ואנרגטיים גבוהים יותר. בעוד הפרושים מבקשים להשקיט את המציאות, שהיא היסוד הנשי והדינמי, הרי שבתפיסות המכונות טנטריות מבקשים לעורר את האנרגיה הנשית והמינית, המכונה קונדליני, ובדרך זו להגיע לאותם הישגים ומצבים מנטליים שאליהם שואפים הפרושים
אנרגיית הקונדליני מתוארת כנקבת הנחש, השוכנת באזור האגן. התעוררותה מהווה את השחרור, או את מה שמכונה "הארה". במקום ניתוק מהמיניות ומהמציאות, יש כאן התעוררות של הנשי והמיני. צריך גם להבין לעומק את השימוש בסמל של נקבת הנחש (קונדליני): הנחש הוא סמל מיני מובהק, כאשר הפיתולים שלו מציינים את הפיתוי הנשי וצורתו מסמלת את איבר המין הגברי. במקביל, הנחש הוא גם הרבה פעמים סמל לחוכמה, לרפואה ולידיעת הנסתר. כך מתאר מוטיב הנחש חיבור בין האנרגיה המינית והיצרית של האדם לבין המחשבה. חיבור זה הוא מה שיוצר את השחרור ואת ה"הארה"

המוטיב של הנחש מחבר אותנו שוב לסיפור "חלקיק של הירח". בסיפור זה, האישה היפה אננגראגה היא למעשה נחשה, כמו קונדליני – וכמו קונדליני היא מחברת בין היצר לחכמה. היא מושא התשוקה המינית הגדול ביותר, בהיותה האישה היפה והמושכת ביותר אשר גורמת לגברים ליפול לרגליה. בנוסף, היא מייצגת את פסגת החכמה ואין חידה שהיא לא מסוגלת לפתור. היא קונדליני המחברת בין היצר לחכמה, וסוריאקנטה (ואולי גם הקורא/ת) הוא זה שהחיבור מתרחש אצלו 
בדומה לשיווה, גם סוריאקנטה חייב להתמסר לאשה כדי ליצור המשכיות: במקרה של שיווה לצורך הולדת ילד שינצח שד נוראי, ובמקרה של סוריאקנטה – לצורך המשך קיומה של הממלכה. כמו שיווה, גם סוריאקנטה מגלה את התשוקה שתמיד הייתה בו רק עם הופעת בת הזוג שלו (אצל שיווה התשוקה מופיעה כאשר פארווטי משרתת אותו, ואצל סוריאקנטה – כאשר הוא רואה את דיוקנה של אננגראגה). בסופו של דבר מגיע רגע ההארה, כאשר החיבור המתרחש אצל סוריאקנטה בין התשוקה לחוכמה מייצר את השאלה שאננגראגה אינה יכולה לענות עליה (ולא משום פגם בחכמתה – אלא כשסוריאקנטה, ברגע של חיבור צלול בין התשוקה למחשבה, הבין מהי השאלה היחידה שהנסיכה אינה מסוגלת להשיב עליה). כך, החיבור בין היצר לחכמה יוצר את החיבור הקוסמי בין הזכרי לנקבי. חיבור זה הוא אולי המסר העיקרי שהספר "חלקיק של הירח" מנסה לתאר.
 
נכתב על ידי דורית, אישה בת 47 מפתח תקווה, בתאריך 09/12/2014
(סיפור זה נצפה 1,903 פעמים)
לסיפור זה לא נכתבו תגובות     [ להוספת תגובה ]
סיפורים נוספים של דורית